Varer sendt med Posten og Bring:
Skade som oppdages ved utlevering
Er pakken / emballasjen skadet når du mottar sendingen, så må du ta opp dette med utleveringsstedet ved mottak av vare, for å få signatur fra Posten Bring på at varen er skadet, før du skriver under ..
Skjult skade - Skade som oppdages etter at mottaker har kvittert og pakket ut vare
Hvis varen er skadet under transport, må du sikre dokumentasjon, via foto. Du må kontakte Posten er tilgjengelig etter at du har hentet og pakket opp det skadete produktet . Ta vare på emballasje, samt produktene, frem til saken er avgjort.
For Norgespakker så meldes skade inn på: På tlf. 22030000 mandag til fredag kl. 08.00-18.00 eller på: https://www.posten.no/kundeservice/skjema For Klimanøytral Servicepakke: På tlf. 04045 eller på: https://www.bring.no/extapp/forms/bring_kats/customerservices/new_claim
I tillegg meldes skade til avsender på: post@hagefokus .no el. på mob 93004161
Varer sendt med PostNord:
Skade som oppdages ved utlevering
Mottaker anmerker skade på sjåførens håndterminal / fraktbrev. Sikre dokumentasjon via foto. L a gods / emballasje være intakt inntil saken er avklart.
Varemottaker kontakter straks kunderservce, senest innen 4 timer etter henting / utlevering, regnet etter normail arbeidstid. Skaden meldes inn på tlf eller nett. På telefon 98709300 mandag til fredag kl. 08.00-21.00. eller på nett https://www.postnord.no/privat/kundeservice med henvisning til sendingsnummeret.
Skjult skade - Skade som oppdages etter at mottaker har kvittert
Varemottaker kontakter straks kunderservce, senest innen 4 timer etter henting / utlevering, regnet etter normail arbeidstid. Skaden meldes inn på tlf eller nett. Kontakt de på telefonnr 98709300 mandag til fredag kl. 08.00-21.00. eller på nett https://www.postnord.no/privat/kundeservice med henvisning til sendingsnummeret. Sikre dokumentasjon, voa foto. La gods og emballasje være intakt inntil saken er avgjort. PostNord forbeholder seg retten til å besiktige varen. Ved full erstatning kan PostNord kreve den opprinnelige vare utlevert.
I tillegg meldes skade til avsender på: post@hagefokus.no el. på mob 93004161
Dette må du som kunde gjøre, for at varen skal bli erstattet fra vår side.
Bestillingsvare
Det er ingen angre eller bytterett for bestillingsvarer. Bestillingsvarer og spesialbestillinger kan ikke byttes, og tas heller ikke i retur.
Betaling
I samarbeid med Klarna - som er betalingsløsningen i vår nettbutikk, så tilbyr vi.
- Få varen hjem før du betaler - velg faktura med 14 dagers betalingsfrist
- Velg delbetaling i Klarna - ved delbetaling så kan du dele opp fakturaen
- Betal med Vipps, Bank eller Kredittkort - Visa/Mastercard
- Du kan se dine fakturaer og delbetalinger på: https://www.klarna.com/no/kundeservice/
- Du kan også kontakte Klarna sin kundeservice på tlf.: 21 01 89 91
- 14 dagers angrerett i henhold til angrerettloven *Personopplysninger behandles i henhold til personopplysningsloven.
Frakt
Vi sender over hele landet og har lave fraktkostnader og vi benytter Posten, Bring og Postnord for levering av dine bestillinger. For pakker opp til 35kg, så er prisen 149,- da sender vi ordren din til nærmeste utleveringssted, som har avtale om pakke i postkassen, MyPack eller som Norgespakke / Servicepakke, med utlevering i din postkasse eller hos Posten og Post i Butikk. For forsendelser over 35 kg, så vil de bli sendt som Hjemlevering med Bring eller PostNord. Ønsker du å hente varene her hos oss på Nesodden, så går det fint, da må hentetidspunkt avtales på forhånd, via mail post@hagefokus.no eller på tlf 93004161
Kontakt oss
Vårt firma heter Hagefokus AS og vårt org. nr er: NO992409967MVA. Du treffer oss på tlf. 93004161 og på mail: post@hagefokus.no
Adressen til vårt lager / showrom er: Midtveien 169, 1458 Fjellstrand. Det er 10 minutter kjøring fra Tusenfryd og fra Oslofordtunnellen, på Drøbakssiden. Ønsker du å besøke vårt showrom, eller hente bestillte varer på vårt lager, så ta kontakt på tlf 93004161, i forkant, sånn så du er sikker på, at det er noen tilstede.
Produkter
Vi tar forbehold om at fargene kan avvike fra bilder i nettbutikken. Ved hvert produkt vil du finne informasjon om produktet, samt mål og størrelse. Vi oppfordrer til å sjekke mål på produktene, fordi det ofte er vanskelig å oppfatte størrelsen ved kun å se på bildet. Vi tar forbehold om trykkfeil, inkludert feilprising. Salgsvarer, bestillingsvarer og spesialbestillinger kan ikke byttes og tas heller ikke i retur
Reklamasjon
Alle varer som sendes fra oss er kontrollert slik at de ikke, skal inneholde feil eller mangler. Hvis du skulle ha mottat feil vare, må du ta kontakt med oss, med en gang du har mottat varen på: post@hagefokus.no eller mob 93004161 For varer skadet under transport, se eget punkt.
Restordre
Ved bestillinger som inneholder både varer på lager og varer i rest eller forhåndsbestillte varer, så sender vi ikke ut delleveranser, men i disse tilfellene, så sender vi hele ordren samlet, når alle de bestillte varene er på lager igjen.
Retur
Varen kan returneres til oss, den må da være ubrukt og i uskadet stand, varen må emballeres godt og vi må ha beskjed om dette, senest 14 dager etter at varen er mottat. NB! Se mer info under punktet: Angrerett. Avsender betaler selv returfrakt. Restbeløpet i forbindelse med retur, vil bli utbetalt, etter at varen er mottat hos oss, med fradrag for fraktomkostningene for vår utsendelse av den returnerte varen. Alle retur sendes til:
Hagefokus AS
Midtveien 169
1458 Fjellstrand
Mob 93004161
NB! Vi tar ikke julevarer i retur etter julaften.
Salgsvarer
Salgsvarer, Outletvarer, prisnedsatte varer og andre prisreduserte varer, samt bestillingsvarer, er det ingen bytte eller returrett på.
Utsendelse av varer
Vi sender over hele landet. Vi pakker og sender innkomne ordrer fortløpende, de sendes normalt 1-3 virkedager, etter at vi har mottatt bestillingen. Alle våre varer er lagerførte, vi har derfor kort leveringstid. Ved godkjenning av din bestilling har du automatisk godtatt vilkårene for kjøp. Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adresser og telefonnummer som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Vi sender deg hentemelding KUN på sms så viktig at du sjekker at du oppgir riktig nummer. Alle bestillinger under 35 kg, sendes som postpakke og hentes på ditt lokale postkontor / post i butikk. Vi sender ut en e-post ved postinnlevering, der vi angir ditt kolli-id. Dette gjør at du kan spore pakken din. Pakker ankommer utleveringstedene med en14 dagers hentefrist, før de blir returnert.Kunden vil motta en SMS på tlf nr lagt inn ved bestilling om at pakken har ankommet. En purring på SMS blir sendt ut etter noen dager. Hvis vi må sende pakken på nytt pga ukorrekt adresse eller ikke avhentet pakke, må du som kunde betale denne kostnaden.
Uavhentet pakke
Vi gjør deg som kunde oppmerksom på at det er ditt ansvar at du har lagt inn riktig adresse, e-post og tlf nr ved bestilling. Når en pakke er sendt fra oss, er det kunden som har ansvar for å hente ut pakken i tidsnok på sitt utleveringssted. Ved uavhentede pakker som vi får i retur, vil kunden bli fakturert for frakt tur/retur + ett forsendelses og administrasjongebyr på 350,-.
Angrerett (Gjelder ikke bestillingsvarer)
Angrefristen utløper 14 dager etter at du fikk varene i fysisk besittelse.
For å benytte deg av angreretten, så må du underrette oss på: post@hagefokus.no
Hvis du angrer kjøpet kan du returnere varen uskadet, ubrukt og i sin originale vareemballasje innen 14 dager. Gi oss beskjed på mail om at du ønsker å benytte deg av angreretten. Du har ansvaret for at returvarer når frem til oss i uskadet / komplett stand, sørg derfor for at varene er forsvarlig innpakket. Vær oppmerksom på at kostnader ved retur av varer påfaller deg (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). Porto på en eventuell retur betaler du selv. Du må returnere varen senest 14 dager etter at du har underretettet oss om at du vil gå fra avtalen Når vi har mottat varen refunderer vi prisen eller avtaler bytte til annen vare. Fraktkostnader vil ikke bli refundert.
Angrerett skjema finner du her:
Personvern
Denne personvernerklæringen forteller om hvilke personopplysninger Hagefokus samler inn, hvordan de behandles og hvem som er ansvarlig for behandlingen av opplysningene.
I Hagefokus er det daglig leder som har hovedansvaret for virksomhetens behandling av personopplysninger. For å kunne gi deg din bestilling er vi avhengig av å kunne dele noen av disse opp opplysningene med tredjeparter.
Dataene vi samler inn blir brukt til å forbedre våre tjenester, sende meldinger, tilbud og kampanjer, samt gi kundestøtte.
Som mange andre selskaper, samler vi inn informasjon som kan identifisere deg. Dette er en personopplysning.Personopplysninger samler vi inn bare når du gir dem til oss. Eksempel på en personopplysning er e-post, adresse, telefonnummer og navn.
Vi lagrer dine data trygt hos oss, til vi ikke lenger har behov for å kontakte deg, eller du ikke lenger ønsker at vi skal beholde din data. Vi selger ikke personopplysninger til tredjepart, og vi bytter eller videreformidler heller ikke denne informasjonen med tredjepart. Utenforstående kan kun få innsyn i denne informasjonen dersom de skal gjennomføre bestemte tjenester for oss, som f.eksempel fraktleverandør. I slike tilfeller gjelder inngås strenge avtaler for å beskytte informasjonssikkerheten.
Vi vil også alltid bestemme hvordan behandlingen av opplysningene skal foregå. Vi behandler dine data på grunnlag av berettiget interesse eller aktivt samtykke. Det er dine personopplysninger, og du har rett til å be om å se, oppdatere, korrigere, eller si vi skal slette dine personopplysninger.
Tredjeparter
Det er Hagefokus som har ansvaret for opplysningene du gir til oss, men vi er avhengige av tredjeparter for å kunne levere deg varer og tjenester fra oss. Her informerer vi om alle våre tredjeparter, hvilke opplysninger vi deler med de og hva de bruker den til.
Betalingsløsninger
Når du skal fullfører et kjøp hos oss, så er det den betalingsleverandøren som vi benytter i vår nettbutikk som ivaretar personopplysningene i.h.h.t lover og regler om personvern, i sine systemer.
Magento
Magento er leverandør av nettløsningen til Hagefokus og alle kundeopplysninger blir lagret i systemene til Magento. De har tilgang til kunde- og ordreinformasjon til våre kunder. Altså Navn, adresse, epost, telefonnr og innlogginger.
Data lagres trygt og det er bare utvalgte brukere som har tilgang til nødvendig data ved å logge seg inn.
Facebook Pixel
Vi benytter oss av annonsering gjennom Facebook sin plattform. Informasjonskapsler benyttes slik at annonsering kan målrettes basert på besøksmønster.
Cookies
Vi bruker cookies, som de fleste andre nettsteder, for å bedre brukeropplevelsen av nettsidene våre. En informasjonskapsel, eller «cookie», er en liten tekstfil som lagres i nettleserens minne. Disse brukes for eksempel til å ivareta brukervalg du gjør på siden, lagre handlekurven din og å analysere hvordan du bruker sidene våre slik at vi kan forbedre oss.
Sletting
Du kan be om at personopplysninger om deg skal bli slettet så lenge det ikke bryter med andre krav til oppbevaring som for eksempel Bokføringsloven eller andre hjemler i lov og krav fra myndigheter. Send en epost til post@hagefokus.no hvis du ønsker at personopplysninger skal bli slettet.
Hagefokus er ansvarlig for behandlingen av personopplysningene som beskrevet ovenfor. Denne erklæringen inneholder opplysninger du har krav på når din data samles inn og behandles (ref personopplysningsloven § 19 og personopplysningsloven § 18 1. ledd).