Hagefokus.no - Eksklusive og dekorative produkter til hus & hage Salgs & Leveringsbetingelser

Varer sendt med Posten og Bring:

Skade som oppdages ved utlevering

Er pakken/emballasjen skadet når du mottar sendingen, så må du ta opp dette med utleveringsstedet ved mottak av vare, for å få signatur fra Posten Bring på at varen er skadet, før du skriver under..

Skjult skade - Skade som oppdages etter at mottaker har kvittert og pakket ut vare 

Dersom varen er skadet under transport, må du sikre dokumentasjon, via foto. Du må kontakte Posten umiddelbart etter at du har hentet og pakket opp det skadete produktet. Ta vare på emballasje, samt produktene, frem til saken er avgjort. For Norgespakker så meldes skade inn på: På tlf. 22030000 mandag til fredag kl. 08.00-18.00 eller på: https://www.posten.no/kundeservice/skjema                        

For Klimanøytral Servicepakke: På tlf. 04045 eller på: http://www.bring.no/extapp/forms/bring_kats/customerservices/new_claim

Melding om skade i tillegg meldes til avsender på mail: post@hagefokus.no 

Dette må gjøres for at varen skal bli erstattet fra vår side.     


Varer sendt med PostNord:  

Skade som oppdages ved utlevering

Mottaker anmerker skade på sjåførens håndterminal / fraktbrev Sikre dokumentasjon via foto. Kontakt straks kundeservice, på telefon 09300 / el. kundeservice.no@postnord.com   La gods og emballasje være intakt inntil saken er avklart.

Skjult skade - Skade som oppdages etter at mottaker har kvittert

Varemottaker kontakter umiddelbart og senest innen 4 timer etter henting/utlevering, regnet etter normail arbeidstid. Skaden meldes inn på tlf eller nett.  Kontakt de på telefon 98709300 mandag til fredag kl. 08.00-21.00. eller på nett http://www.postnord.no/privat/kundeservice med henvisning til sendingsnummeret. Sikre dokumentasjon, voa foto. La gods og emballasje være intakt inntil saken er avgjort. PostNord forbeholder seg retten til å besiktige varen. Ved full erstatning kan PostNord kreve den erstattede vare utlevert.    

I tillegg meldes skade til avsender på:  post@hagefokus.no el. på mob 93004161                                                        


 

Bestillingsvare

Det er ingen angre eller bytterett for bestillingsvarer.  Bestillingsvarer og spesialbestillinger kan ikke byttes og tas heller ikke i retur.

Betaling

1. Betaling med Klarna faktura.

2. Betale med Klarna delbetaling. 

3. Betal med Bank & Kredittkort.      

KLARNA – KJØP NÅ – BETAL ETTER LEVERING

  • Få alltid varen hjem før du betaler
  • Alltid 14 dagers betalingsfrist
  • Du behøver aldri å oppgi kortinformasjon
  • 14 dagers angrerett i henhold til angrerettloven*
  • Du kan laste ned fakturaen din på klarna.no
  • Mulighet for delbetalinger

Personopplysninger behandles i henhold til personopplysningsloven. Klarna håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. Ditt personnummer er også ditt kundenummer hos Klarna.                                                                                    

Frakt                                                                                                           

Vi sender over hele landet og har lave fraktkostnader og vi benytter Posten og Postnord for levering av dine bestillinger. For pakker opp til 35kg, så får du varen sendt til nærmeste utleveringssted, som har avtale om MyPack eller som Norgespakke/Servicepakke med utlevering hos Posten og Post i Butikk. For forsendelser over 35kg, så vil de bli sendt som Hjemlevering med PostNord. Ønsker du å hente varene her hos oss på Nesodden, så går det fint, da må hentetidspunkt avtales på forhånd, via mail post@hagefokus.no eller mob 93004161

Produkter

Vi tar forbehold om at fargene kan avvike fra bilder i nettbutikken. Ved hvert produkt vil du finne informasjon om prodyuktet og mål/størrelse. Vi oppfordrer til å sjekke mål på produktene, fordi det ofte er vanskelig å oppfatte størrelsen ved kun å se på bilde. Vi tar forbehold om trykkfeil, inkludert feilprising. Salgsvarer, bestillingsvarer og spesialbestillinger kan ikke byttes og tas heller ikke i retur

Reklamasjon

Alle varer som sendes fra oss er kontrollert slik at de ikke, skal inneholde feil eller mangler. Dersom du skulle ha mottat feil vare, må du ta kontakt med oss, med en gang du har mottat  varen på: post@hagefokus.no eller mob 93004161 For varer skadet under transport, se eget punkt.

Restordre

Ved bestillinger som inneholder både varer på lager og varer i rest eller forhåndsbestillte varer, så sender vi ikke ut delleveranser, men i disse tilfellene, så sender vi hele ordren samlet, når alle de bestillte varene er på lager igjen.

Retur

Varen kan returneres til oss, den må da være ubrukt og i uskadet stand, varen må emballeres godt og vi må ha beskjed om dette, senest 14 dager etter at varen er mottat. NB! Se mer info under punktet: Angrerett. Avsender betaler selv returfrakt. Restbeløpet i forbindelse med retur, vil bli utbetalt, etter at varen er mottat hos oss, med fradrag for fraktomkostningene for vår utsendelse av den returnerte varen. All retur sendes til:

Hagefokus AS
Bangs vei 36
1450 Nesoddtangen Mob 93004161                                                                                                                                        
NB! Vi tar ikke julevarer i retur etter julaften.

Salgsvarer 

Salgsvarer, Outletvarer, prisnedsatte varer og andre prisreduserte varer, samt bestillingsvarer,er det ingen bytte eller returrett på.

Utsendelse av varer

Vi sender over hele landet. Vi pakker og sender innkomne ordrer fortløpende, de sendes normalt 1-3 dager, etter at vi har mottatt bestillingen. Ved godkjenning av din bestilling har du automatisk godtatt vilkårene for kjøp. Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen og telefonnummer som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Vi sender deg hentemelding KUN på sms så viktig at du sjekker at du oppgir riktig nummer. Alle bestillinger under 35kg, sendes som postpakke og hentes på ditt lokale postkontor/post i butikk. Vi sender ut en e-post ved postinnlevering, der vi angir ditt kolli-id. Dette gjør at du kan spore pakken din. Pakker ankommer utleveringstedene med en14 dagers hentefrist, før de blir returnert. Kunden vil motta en SMS på tlf nr lagt inn ved bestilling om at pakken har ankommet. En purring på SMS blir sendt ut etter noen dager. Dersom vi må sende pakken på nytt p.g.a ukorrekt adresse eller ikke avhentet pakke, må du som kunde betale denne kostnaden. 

Uavhentet pakke

Vi gjør deg som kunde oppmerksom på at det er ditt ansvar at du har lagt inn riktig adresse, e-post og tlf nr ved bestilling. Når en pakke er sendt fra oss har kunden ansvar for og hente ut pakken i tide på sitt utleveringssted. Ved uavhentede pakker som vi får i retur vil kunden bli fakturert for frakt tur/retur + ett gebyr på 200,-. 


 

Angrerett  (Gjelder ikke bestillingsvarer)

Angrefristen utløper 14 dager etter at du fikk varene i fysisk besittelse. 

For å benytte deg av angreretten, så må du underrette oss på:post@hagefokus.no 

Hvis du angrer kjøpet kan du returnere varen uskadet, ubrukt og i sin originale vareemballasje innen 14 dager.  Gi oss beskjed på mail om at du ønsker å benytte deg av angreretten. Du har ansvaret for at returvarer når frem til oss i uskadet/komplett stand, sørg derfor for at varene er forsvarlig innpakket. Vær oppmerksom på at kostnader ved retur av varer påfaller deg (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). Porto på en eventuell retur betaler du selv. Du må returnere varen senest 14 dager etter at du har undererettet oss om at du vil gå fra avtalen Når vi har mottat varen refunderer vi prisen eller avtaler bytte til annen vare. Fraktkostnader og fakturagebyr vil ikke blir refundert. Salgsvarer byttes ikke.                                      

Angrerettskjema kan du ta ut her: