Viktig info!

Varer sendt med PostNord:  
Skade som oppdages ved utlevering

Mottaker anmerker skade på sjåførens håndterminal / fraktbrev Sikre dokumentasjon via foto. Kontakt kundeservice straks på telefon 09300 / el. kundeservice.no@postnord.com La gods og emballasje være intakt inntil saken er avklart.

Skjult skade - Skade som oppdages etter at mottaker har kvittert

Varemottaker kontakter umiddelbart og senest innen 4 timer etter henting/utlevering, regnet etter normail arbeidstid. Dersom varen blir levert kl. 13.00, vil fristen bli kl 9.00 neste arbeidsdag. Skaden meldes via webhenvendelse​,  telefon 09300 eller e-post til Kundeservice med henvisning til sendingsnummeret. La gods og emballasje være intakt inntil saken er avgjort. Sikre dokumentasjon via foto. PostNord forbeholder seg retten til å besiktige varen.Ved full erstatning kan PostNord kreve den erstattede vare utlevert.    

Er du varemottaker skal melding om skade i tillegg meldes til avsender,                                                                      [email protected] el. på mob 93004161, da det er de som er PostNord sin avtalepart.                                                            

Varer sendt med Posten og Bring:
Skade som oppdages ved utlevering

Er pakken/emballasjen skadet når du mottar sendingen, så må du ta opp dette med utleveringssted eller sjåfør ved mottak av vare, for å få signatur fra Posten Bring på oppstått skade før du skriver under på mottak av vare.

Skjult skade - Skade som oppdages etter at mottaker har kvittert 

Dersom varen er skadet under transport, må du ta vare på emballasje samt på produktene. Følg postens prosedyrer. Dette må gjøres for at varen skal bli erstattet fra vår side. Du må kontakte  Posten umiddelbart etter at du har hentet og pakket opp det skadete produktet. 

For Norgespakker: På tlf. 04004 eller på: https://www.posten.no/kundeservice               

 For Klimanøytral Servicepakke: På tlf. 04045 eller på: http://www.bring.no/extapp/forms/bring_kats/customerservices/new_claim     

eller, du kan kontakte postens utleveringssted, hvor du får et skadeskjema som må fylles ut.


 

Bestillingsvare

Det er ingen angre eller bytterett for bestillingsvarer.  Bestillingsvarer og spesialbestillinger kan ikke byttes og tas heller ikke i retur.

Betalingsmåter

1. Betaling med Klarna faktura.

2. Betale med Klarna delbetaling. 

3. Betal med Bankkort - Kredittkort.                                                                                                      

Betaling behandles av Klarna etter ordinære prosedyrer, se: www.klarna.no 

Frakt                                                                                                           

Hagefokus.no er integrert mot PostNord og Posten-Bring for automatisk prisberegning for frakt. Vi benytter posten og Postnord for levering av dine bestillinger. Det er opp til Hagefokus og HFhome.no og velge den transportøren vi ønsker å bruke. Du får varen tilsendt til nærmeste utleveringssted,  som har avtale om MyPack eller som Servicepakke med utlevering hos Posten, du kan også velge Hjemlevering på kvelden med PostNord. Du kan selvfølgelig også velge å hente varen kostnadsfritt selv, på vårt lager på Nesodden.

Produkter

Vi tar forbehold om at fargene kan avvike fra foto. Ved hvert produkt vil du finne mål/størrelse. Vi oppfordrer til å sjekke mål på produktene, fordi det ofte er vanskelig å oppfatte størrelsen ved kun å se på bilde. Vi tar forbehold om trykkfeil inkludert feilprising. Salgsvarer, bestillingsvarer og spesialbestillinger kan ikke byttes og tas heller ikke i retur

Reklamasjon

Alle varer som sendes fra oss er kontrollert slik at de ikke inneholder feil eller mangler.Dersom du skulle ha mottat feil vare, må du ta kontakt med oss, med en gang du har mottat  varen på: [email protected] eller mob 93004161 For varer skadet under transport, se eget punkt.

Restordre

Ved bestillinger som inneholder både varer på lager og varer i rest eller forhåndsbestillte varer, så sender vi ikke ut delleveranser, men i disse tilfellene, så sender vi hele ordren samlet, når alle de bestillte varene er på lager igjen.

Retur

Varen kan returneres oss, den må da være ubrukt og i uskadet stand, varen må emballeres godt og vi må ha beskjed om dette, senest 14 dager etter at varen er mottat. Avsender betaler selv returfrakt. Restbeløpet i forbindelse med retur, vil bli utbetalt, etter at varen er mottat hos oss, med fradrag for fraktomkostningene for vår utsendelse av den returnerte varen. All retur sendes til:

Hagefokus AS
Bangs vei 36
1450 Nesoddtangen

NB! Vi tar ikke julevarer i retur etter julaften.

Salgsvarer 

Salgsvarer, prisnedsatte varer og andre prisreduserte varer, samt bestillingsvarer,er det ingen bytte eller returrett på.

Utsendelse av varer

Vi pakker og sender innkomne ordrer fortløpende, etter at vi har mottatt bestillingen. Ved godkjenning av din bestilling har du automatisk godtatt vilkårene for kjøp. 

Uavhentet pakke

Vi gjør deg som kunde oppmerksom på at det er ditt ansvar at du har lagt inn riktig adresse, e-post og tlf nr ved bestilling. Når en pakke er sendt fra oss har kunden ansvar for og hente ut pakken i tide på sitt utleveringssted. Ved uavhentede pakker som vi får i retur vil kunden bli fakturert for frakt tur/retur + ett gebyr på 200,-. Pakker ankommer utleveringstedene med 14 dagers frist før de blir returnert. Kunden vil motta en SMS på tlf nr lagt inn ved bestilling om at pakken har ankommet. En purring på SMS blir sendt ut etter noen dager. Dersom vi må sende pakken på nytt p.g.a ukorrekt adresse eller ikke avhentet pakke, må du som kunde betale denne kostnaden.


 

Angrerett  (Gjelder ikke bestillingsvarer)

Angrefristen utløper 14 dager etter at du fikk varene i fysisk besittelse. 

For å benytte deg av angreretten, så må du underrette oss på:[email protected] 

Hvis du angrer kjøpet kan du returnere varen uskadet, ubrukt og i sin originale vareemballasje innen 14 dager.  Returskjema skal fylles ut og legges ved for at returen skal godkjennes. Porto på en eventuell retur betaler du selv. Du må returnere varen senest 14 dager etter at du har undererettet oss om at du vil gå fra avtalen Når vi har mottat varen refunderer vi prisen eller avtaler bytte til annen vare. Fraktkostnader og fakturagebyr vil ikke blir refundert.                                       

Angrerettskjema kan du ta ut her: